مدیر بیماری های مرکز بهداشت استان:
مدیر بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک از ۸ تا ۲۱ آبان ماه جاری در شهرستان های مرزی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷ 31 October 2021
 
 
به گزارش تابناک خراسان جنوبی دکتر "مجید شایسته"  گفت: با توجه به بروز مواردی از بیماری سرخک در کشورهای افغانستان، پاکستان و همچنین استان های  سیستان و بلوچستان و کرمان به دلیل همجواری آن ها با خراسان جنوبی این طرح  برای کودکان ۹ ماه تا ۷ سال در شهرستان های نهبندان، درمیان، زیرکوه و سربیشه اجرا می شود.
وی هدف از اجرای این طرح را حذف و  پیشگیری از بروز بیماری سرخک در شهرستان های مرزی استان عنوان و اظهار کرد: این طرح به مدت ۲ هفته در پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشت به صورت پاسیو با مراجعه خانوار به پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشت  و در مناطق سیاری (روستاهای سیاری و عشایری) به صورت اکتیو با مراجعه واکسیناتور ها به درب منازل اجرا خواهد شد.
وی تعداد کودکان واجد شرایط این شهرستان ها در طرح مذکور را  ۳۱ هزار و ۳۸۲  نفر اعلام کرد.
به گفته وی طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک با ۱۲ منطقه عملیاتی در شهر و ۱۶۹ منطقه عملیاتی در روستا و با  ۳۷ تیم شهری و ۱۹۳ تیم روستایی اجرا خواهد شد.
وی از خانواده های ساکن در شهرستان های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه خواست حتی اگر سابقه واکسن کودک آنها کامل است، با مراجعه به نزدیک ترین مرکز و خانه بهداشت محل سکونت خود، نسبت به واکسیناسیون کودکان ۹ ماه تا ۷ سال اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار